середа, 8 квітня 2020 р.


Дистанційне навчання. Завдання для гр.. 53-п на 09.04.2020 р. з географії.
РОЗДІЛ III. ОКЕАНІЯ
ТЕМА 2. МІКРОНЕЗІЯ, МЕЛАНЕЗІЯ, ПОЛІНЕЗІЯ
ОСТРІВНІ КРАЇНИ ОКЕАНІЇ
Очікувані результати НПД: учні називають приклади країн, що входять до складу Мікронезії, Меланезії та Полінезії, визначають особливості їх ЕГП, знаходять та систематизують необхідну інформацію для характеристики країни; пояснюють особливості міжнародної спеціалізації країн.
Розвивальна та виховна мета: вдосконалювати уміння аналізувати, будувати припущення, робити висновки 4; виховувати самостійність, уважність, відповідальність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: підручники, атласи, ресурси Інтернету.
Опорні та базові поняття: держава, залежна територія, країни, що розвиваються, переселенська країна, ВВП, промисловість, сфера послуг, сільське господарство, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Крім Австралії, до Океанії належать численні острови в центральній та південно-західній частинах Тихого океану. Незалежні держави і володіння розташовані на тисячах островів, розподілених величезними відстанями. Незважаючи на те, що острови відрізняються один від одного за віком, розмірами, походженням, їх природа, життя населення і господарство тісно пов’язані з Тихим океаном.
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ Й ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Пригадайте, яке походження мають острови в Тихому океані. З іменами яких мореплавців пов’язані відкриття цих островів?
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Особливості географічного положення. Поділ на субрегіони
Робота з картами атласу
1) Мікронезія (із грец. «малі острови») — між Північним тропіком та екватором у західній частині Тихого океану. Дрібні острові та архіпелаги: Маріанські, Каролінські, Маршаллові, Гілберта, Банаба. 2) Меланезія (із грец. «чорні острови») відносно великі острови в західній частині Тихого океану в Південній півкулі. Нова Гвінея, Нова Каледонія, Соломонові Острови, архіпелаг Бісмарка, Нові Гібриди (Вануату), Фіджі. 3) Полінезія (із грец. «багато островів») — в центрі Тихого океану. Основні групи островів: Гавайські, Туамоту, Тонга, Самоа, Товариства, Мар- кізькі, Лайн, острови Нової Зеландії (Північний і Південний).
Особливості ЕГП: лежать на перехресті міжнародних морських шляхів, що ведуть з Америки в Австралію, Східну та Південно-Східну Азію.
13 держав та 11 залежних територій. За формою державного устрою всі вони, крім Федеративних штатів Мікронезії, унітарні. За формою правління переважають республіки. Колишні колонії Великої Британії, що залишилися у складі Співдружності, є монархіями.
2. Природно-ресурсний потенціал
Завдання. За допомогою карт атласу та тексту підручника оцініть природно-ресурсний потенціал острівних країн Океанії, зробіть припущення щодо їх участі в міжнародному поділі праці.
Материкове, вулканічне, коралове походження островів, що визначає розбіжності природних умов та забезпеченість природними ресурсами. Переважає м’який теплий клімат із високою кількістю опадів, сприятливий для цілорічного землеробства. Обмеженість земельних ресурсів на дрібних островах. Значні морські біологічні ресурси (риба, молюски, водорості тощо). Унікальна природа сприяє розвитку туризму. Мінеральні ресурси лише на окремих островах. Нова Гвінея — нафта, мідь, залізна руда, марганець, платина, срібло тощо; Нова Каледонія — нікелеві руди; Нова Зеландія — кам’яне вугілля, срібло, золото; Науру — фосфорити (нині сильно виснажені).
3. Населення
Близько 18 млн осіб, з них 11 млн проживає в Папуа-Новій Гвінеї та Новій Зеландії. Для всіх країн, крім Нової Зеландії: висока народжуваність, високий природний приріст (15-20 %), велика частка дітей та молоді, порівняно невисока середня тривалість життя (65-70 років), від’ємне сальдо міграції. Демографічна ситуація Нової Зеландії має багато спільних рис з Австралією.
Меланезія — папуаси (екваторіальна раса); Полінезія, Мікронезія — населення належить до особливої полінезійської групи, які мають ознаки монголоїдної раси. Близько половини населення островів становлять переселенці з Європи та Азії.
У Новій Зеландії понад 70 % становлять новозеландці європейського походження, близько 11 % — вихідці з Азії, частка корінного населення (полінезійці — маорі) 14 %. Переважає християнство — католицизм, протестантизм; збереглися традиційні релігії. Переважає сільське населення. Високий рівень урбанізації в Новій Зеландії (86,4 %), Науру, Новій Каледонії.
4. Господарство
За рівнем економічного розвитку (крім Нової Зеландії) всі належать до групи країн, що розвиваються. Серед них є держави з розвиненою добувною промисловістю, що має експортне значення, та держави, де переважають сільське господарство та дрібнотоварне виробництво. Нова Зеландія — розвинена країна, входить до групи переселенських країн. Структура її господарства схожа на структуру господарства Австралії.
Сільське господарство й рибальство — основа економіки більшості острівних країн. Кокосова пальма, кава, какао, цукрова тростина, батат, цитрусові, папая, манго, банани, спеції. Рибальство, збір молюсків і ракоподібних.
Промисловість — переробка риби й рослинної сировини (копра, кокосова олія, борошно), виробництво будівельних матеріалів. Кустарне виготовлення сувенірів із морських мушель і деревини. Добувна промисловість — Нова Гвінея, Нова Зеландія, Науру, Нова Каледонія. Лісова та деревообробна промисловість.
Третинний сектор. Туризм та фінансова діяльність: Нова Зеландія, Фіджі, Тонга, Нова Каледонія, Вануату, Західне Самоа, Острови Кука.
5. Зовнішні економічні зв'язки
Експорт: продукція сільського господарства та харчової промисловості; для окремих країн — мінеральна сировина. Імпорт: машини та обладнання, паливо, хімікати, споживчі товари, медикаменти. Залежність від фінансової допомоги колишніх або теперішніх метрополій.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Самостійна робота
Завдання (робота за варіантами). За допомогою карт атласу та ресурсів Інтернету складіть економіко-географічну характеристику острівних країн Океанії: Нової Зеландії, Папуа Нова Гвінея, Науру та ін.
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник, опрацювати §31.
2. Підготувати кросворд «Океанія» (від 15 запитань).


Немає коментарів:

Дописати коментар